Page 18 - Årsskrift 2001 fra Historisk Forening Værløse
P. 18
r.
Beton-vejbane
Vejbanekote. ca. 31 30 I
\,
o i
rr T-fonnet beton-tværdJ"an".
I I I
Terræn o g vandoverflade ..
ca. kote i I Betenseiler ovalt tværsnit
19,8~_ ca. 1 x 2,5 meter.
I~-----G.- •. ~
I I .1 -k
Anslået dvbdeafDSB ; ! I I I I i Betonfundamentsklods
rin er. i i I !
provebo ~ ~ __~_.i h 1,9 m, 3,5 x 7,0 111..
Undersidekote. 18,40.
i i
i i i
i i"., i
2 x 4 stk. Frankipæle. ---./
Under hver søjle: 2 x 4 stk. Frankipælc,
diam. 50 cm. Pælefod i varierende dybde:
kote 5.00 - 16,00.
o 10 20 25 meter Ajle er rammet til bæreevne: 165 Ions.
Tværsnit i motorvejsbro.
Motorvejsbro, 8. februar 1972, set fra syd. ren komprimeres og ud-
Skitse er optegnet efter avisfoto. stampes betonen.
./ Den pille, der først brød
sammen, var funderet på 8
stk. Fankipæle. Heraf var to
stk. meget deforme, tre stk.
utilfredsstillende i formen,
lait 10 x 2 sektioner
li ca. 30 meter. og de tre resterende pæle
var nogenlunde, som det
kunne forventes.
2 sektioner, vredet, \ Motorvejsbroen idag
3 betonfag med en samlet
Søjler væltet. længde på ca. 75 meter styr-
tede ned og blev med stort
2 sektioner ligger vandret.
besvær sprængt i stykker
og fjernet. De tre fag er
erstattet af 2 stk. stålfag cl
ca. 37,5 meters længde. Der
er udført eet nyt sæt søjler
med tilhørende pælefunda-
menter og en fælles tvær-
drager for de to vognbaner.
Brobanerne er udført som
en svejst stålkonstruktion,
Fra Kbh. hvor bl.a. B & W 's skibs-
byggeri og fa. Monberg &
16