Page 18 - Årsskrift 2001 fra Historisk Forening Værløse
P. 18

r.
                                                           Beton-vejbane
                   Vejbanekote.  ca. 31 30  I
                               \,
                           o                i
                                rr                                T-fonnet  beton-tværdJ"an".
                                 I          I          I
               Terræn o  g vandoverflade ..
              ca. kote           i                     I         Betenseiler  ovalt tværsnit
                   19,8~_                                        ca. 1 x 2,5 meter.
                                    I~-----G.-    •.         ~
                              I                     I  .1  -k
               Anslået  dvbdeafDSB  ;  !  I  I       I  I i       Betonfundamentsklods
                   rin er.    i  i  I                   !
              provebo  ~   ~  __~_.i                              h  1,9 m, 3,5 x 7,0 111..
                                                                  Undersidekote.  18,40.
                              i i
                              i i i
                              i i"., i
                 2 x 4 stk. Frankipæle.  ---./
                                                    Under hver søjle:  2 x 4 stk. Frankipælc,
                                                               diam. 50 cm. Pælefod i varierende dybde:
                                                               kote 5.00 - 16,00.
                   o        10      20   25 meter              Ajle er rammet til bæreevne:  165 Ions.
         Tværsnit i motorvejsbro.
         Motorvejsbro, 8. februar 1972, set fra syd.            ren komprimeres   og ud-
         Skitse er optegnet efter avisfoto.                     stampes betonen.
                                                 ./               Den pille, der først brød
                                                                sammen, var funderet på 8
                                                                stk. Fankipæle. Heraf var to
                                                                stk. meget deforme, tre stk.
                                                                utilfredsstillende  i formen,
                     lait 10 x 2 sektioner
                     li ca. 30 meter.                           og de tre resterende  pæle
                                                                var nogenlunde,  som det
                                                                kunne forventes.


                     2 sektioner, vredet, \                     Motorvejsbroen   idag
                                                                3 betonfag med en samlet
                                             Søjler væltet.     længde på ca. 75 meter styr-
                                                                tede ned og blev med stort
           2 sektioner ligger vandret.
                                                                besvær  sprængt  i stykker
                                                                og fjernet. De tre fag er
                                                                erstattet af 2 stk. stålfag cl
                                                                ca. 37,5 meters længde. Der
                                                                er udført eet nyt sæt søjler
                                                                med tilhørende pælefunda-
                                                                menter og en fælles tvær-
                                                                drager for de to vognbaner.
                                                                Brobanerne  er udført som
                                                                en svejst stålkonstruktion,
             Fra Kbh.                                           hvor bl.a. B & W 's skibs-
                                                                byggeri og fa. Monberg &


           16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23