Page 11 - Bavnen 2006/1 Historisk Forening Værløse
P. 11
BAVNEN 11
Hvor tilfreds er du med Værløse Museum?
En brugerundersøgelse
Museet har fra efteråret 2005 iværksat en brugerundersøgelse, der
har til formål at dokumentere de besegendes oplevelse og tilfreds-
hed med besøget på Mosegaarden. Undersøgelsen er et led i en lø-
bende kvalitets vurdering af museet, der foretages af Foreningen
Danske Turist Attraktioner. Museet blev testet ved et besøg i juni
2005 og fik tildelt 1 ud af 5 mulige stjerner. Til sammenligning har
institutioner som Tivoli og Legoland fået tildelt 5 stjerner. 1 stjerne
betyder, at attraktionen har høj værdi på lokalt niveau. Imidlertid
var museet kun ganske få point fra at opnå 2 stjerner. Hertil kræves
bl.a. gennemførelsen af ovennævnte brugerundersøgelse samt tekst-
ning på fremmedsprog i museets udstillinger. Sidstnævnte vil blive
imødekommet, når de nødvendige ressourcer er til stede.
Validiteten af den igangværende brugerundersøgelse forudsætter, at
der uddeles 1000 spørgeskemaer, og at svarprocenten er på min.
33%.
Spørgeskemaet uddeles af vagterne i museets indgangsparti. Her er
der mulighed for at sætte sig og udfylde det kortfattede skema. Øn-
sker man at deltage i en kvartalsvis lodtrækning af en flaske Værlø-
se-vin, skal man udfylde med navn og adresse, inden besvarelsen
lægges i en særligt opsat postkasse. Vi håber, at også foreningens
medlemmer vil hjælpe os med at gøre Værløse Museum bedre.
Ellen Elisabeth Jensen