Page 11 - Bavnen 2006/1 Historisk Forening Værløse
P. 11

BAVNEN                                                          11

           Hvor tilfreds er du med Værløse Museum?
                            En brugerundersøgelse

           Museet har fra efteråret 2005 iværksat en brugerundersøgelse,  der
           har til formål at dokumentere de besegendes oplevelse og tilfreds-
           hed med besøget på Mosegaarden. Undersøgelsen er et led i en lø-
           bende kvalitets vurdering af museet, der foretages af Foreningen
           Danske Turist Attraktioner. Museet blev testet ved et besøg i juni
           2005 og fik tildelt 1 ud af 5 mulige stjerner. Til sammenligning har
           institutioner som Tivoli og Legoland fået tildelt 5 stjerner. 1 stjerne
           betyder, at attraktionen har høj værdi på lokalt niveau. Imidlertid
           var museet kun ganske få point fra at opnå 2 stjerner. Hertil kræves
           bl.a. gennemførelsen af ovennævnte brugerundersøgelse  samt tekst-
           ning på fremmedsprog i museets udstillinger. Sidstnævnte vil blive
           imødekommet, når de nødvendige ressourcer er til stede.
           Validiteten af den igangværende brugerundersøgelse  forudsætter, at
           der uddeles 1000 spørgeskemaer,   og at svarprocenten er på min.
           33%.
           Spørgeskemaet uddeles af vagterne i museets indgangsparti. Her er
           der mulighed for at sætte sig og udfylde det kortfattede skema. Øn-
           sker man at deltage i en kvartalsvis lodtrækning af en flaske Værlø-
           se-vin, skal man udfylde med navn og adresse, inden besvarelsen
           lægges i en særligt opsat postkasse. Vi håber, at også foreningens
           medlemmer vil hjælpe os med at gøre Værløse Museum bedre.
                                                       Ellen Elisabeth Jensen
   6   7   8   9   10   11   12