Page 51 - Årsskrift 2004 fra Historisk Forening Værløse
P. 51

POR               RÆT                 DET NYE


                AF VÆRLØSE KOMMUNE                           I ~          L






















                                                     o...__ ..•••••..•.••• ~  ..••••.•.•••.••••..•...•.•••••...
                                                     .•...•..•.••........--...
                                                                         -.-...••..- ..•.•.......
                                                     'IteeIIriI ••••••••••. "'-"-........,..  •.••••••  t •••••
                                                     AIIø  ••••  tilMftolnålllt  •••••••.  _  ••••.••••••••••  1l. ••••  tm-·  ••••••••
                                                     ••  De ••••  OM •••••  ~·O'  ••.•••  , •••.•••••••••  ........,  •••••  OI~
                                                     IMtIor  ~  fwofti ••• ~...,..,..,.,...,.  _
                                      FOLKEBLADET 3.sek.
           Ill. nr. 20: PORTRÆT AF VÆRLØSE KOMMUNE.  Ill. nr. 2l.DET NYE HUS / VÆRLØSE.
           langt mere præget af redaktionelt stof, end  har tilbud, den skal gøre bekendt for så
           de var tidligere.  Har de store kæders   mange som muligt. Kommunen har brug
           reklameaviser betydet, at de mindre annon-  for, at at nogen skriver om, hvad der sker
           cører synes, at en god behandling af det  lokalt. Også når der skal skrives historie.
           lokale stof er med til at sikre, at deres  Kommunen er også en forbruger, der har
           annoncer ses? - eller synes de blot prisen er  behov for at bruge avisernes annoncer.
           for høj? I Værløse Nyt er der ikke længere  Kommunen  er en arbejdsgiver,  der har
           meget delestof med Farum, og avisen er i  behov for at kunne annoncere efter med-
           dag  også  postomdelt.  Holdningen  til  arbejdere, blot for at nævne nogle af de
           HARESKOV-VÆRLØSE       AVIS har i man-   gode grunde.
           ge år været som til en kollega, snarere end  Kommunen anvender annoncer for at få
           som til en konkurrent.                   dækket et behov. Derfor annonceres, hvor
                                                    man mener, det er bedst. Hvad angår de
           Kommunen og lokalaviserne                løbende  informationsannoncer,  der har
           Det tilkommer jo ikke mig at bruge denne  været brugt i mange år, har der været tra-
           overskrift længere. Derfor må jeg frem-  dition for, at de er bragt i HARESKOV-
           hæve, at det skrevne er udtryk for, hvor-  VÆRLØSE AVIS og i - nu VÆRLØSE
           dan jeg så på det dengang. Jeg synes, en  Nyt.
           kommune skal være glad, hvis den har     Endelig  har kommunalbestyrelsesmed-
           gode lokalaviser. Det er vigtigt for en  lemmerne som valgte personer behov for,
           kommune. Kommunen har brug for lokal-    at der er mulighed for at komme til orde,
           aviserne på flere måder. Kommunen er en  at der kan føres en offentlig debat og for
           offentlig myndighed, der er ansvarlig for  selv at kunne deltage i den. Vælgerne har
           officielle meddelelser til borgerne. Kom-  det samme behov. Vil man følge med
           munen er også en servicevirksomhed,  der  lokalt, skal der læses lokalblade, lyttes til



                                                                                       49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56