Mindeord i anledning af Anne-Marie Bachs død den 16. maj 2026
I Bavnen 1, 2026 stod der i forbindelse med, at Anne-Marie havde ønsket af trække sig som formand efter 10 år på posten, at det var med stort vemod, at vi skulle sige farvel til en god formand.
Det er med endnu større vemod, at vi nu må meddele, at Anne-Marie døde natten til lørdag efter et hjertestop i en alder af kun 62 år. Livet blev ændret på et øjeblik for familien.
Anne-Marie ville have fortsat sit virke i foreningen gennem andre udvalg, hvor hun allerede var medlem. Hun blev valgt ind i bestyrelsen allerede i 2004 som suppleant. I 2011 trådte hun til som næstformand, hvor hun var en fin støtte for Flemming Holm-Larsen.
Anne-Marie var ikke kun et frisk pust i en gammel forening, hun var også iderig og parat til at være problemknuser. Foreningens 70-års jubilæum nærmede sig, og Anne-Marie påtog sig formandsposten i 2016, så det store arrangement kunne afvikles i et større samarbejde med såvel Furesø Museer, Mosegaardens medarbejdere og de mange grupper i foreningen, som skulle deltage i arrangementet.
Hun var en stille slider, som ikke gjorde væsen af sit arbejde i det skjulte, fx digitaliserede hun de gamle Værløsefilm, så de kunne vises til et større foreningsarrangement i Farum.
Anne-Marie var også ildsjæl ved det store fællesarrangement mellem kirken, museet og foreningen i anledning af 80-årsdagen for Danmarks befrielse, som blev afholdt som et udendørsarrangement på plænen foran Mosegaarden sidste år.
Med sin humor vandt hun mange hjerter og skaffede også på den måde nye frivillige til vores forening.
Anne-Marie vil blive savnet. Vore tanker går til familien. Anne-Marie var også et stort familiemenneske.
Æret være Anne-Maries minde.