Page 2 - Bavnen 2/2026 fra Værløseegnens Historisk Forening
P. 2
2 BAVNEN
Klumme
Tove Jensen
I årets første nummer af Bavnen skrev
Anne-Marie Bach, at hun takkede af
efter 10 år som formand og ville give
posten videre til nye kræfter.
Jeg troede, hun mente yngre
kræfter. Da de yngre kræfter ikke
fandtes nu, så har jeg sagt ja til at
træde til som formand.
Jeg satser på, at vi i foreningen
indenfor en rimelig årrække kan fi nde
nogle nye yngre kræfter.
Der er mange, der i forvejen kender mig fra de forskellige arrangementer,
som VHF afholder og fra Museet.
Men alligevel lidt om mig selv.
I 1974 fl yttede min familie og jeg til Værløse, da vi skulle have et større
hus end det, vi boede i i Ballerup. Tre år efter skiftede jeg job efter 10 år
på Parkskolen i Ballerup til et lærerjob på Lille Værløse skole. Her var
der et par meget aktive kolleger, der fi k mig lokket med som medlem af
Historisk Forening i Værløse. Jeg deltog i fl ere kurser med overskriften
”Kend din egn”.
Som pensionist blev jeg aktiv i foreningen, først som søndagsvagt på det
lokale museum, Mosegaarden. Et par år efter kom jeg med i foreningens
Arrangements-udvalg. Her har jeg nu været formand i 14 år. Jeg kom med
i Julestue-udvalget, nu Julecafé. Er med til at få uddelt Bavnen og deltager
i Fortællergruppen.
For 10 år siden fl yttede min mand og jeg tilbage til Ballerup, denne gang
til et mindre hus og mindre have. Men det var svært at sige farvel til
Værløse efter 42 år. Derfor fortsatte jeg i foreningen her. Nu har jeg været
alene i en del år og har derfor mere tid til at være aktiv igen. Men som
formand for bestyrelsen bliver det nok ikke til 10 år.

