Page 2 - Bavnen 2/2026 fra Værløseegnens Historisk Forening
P. 2

2                                                            BAVNEN



                                     Klumme
       Tove Jensen
       I årets første nummer af Bavnen skrev
       Anne-Marie Bach, at hun takkede af
       efter 10 år som formand og ville give
       posten videre til nye kræfter.
       Jeg troede, hun mente yngre
       kræfter. Da de yngre kræfter ikke
       fandtes nu, så har jeg sagt ja til at
       træde til som formand.
       Jeg satser på, at vi i foreningen
       indenfor en rimelig årrække kan fi nde
       nogle nye yngre kræfter.



       Der er mange, der i forvejen kender mig fra de forskellige arrangementer,
       som VHF afholder og fra Museet.
       Men alligevel lidt om mig selv.
       I 1974 fl yttede min familie og jeg til Værløse, da vi skulle have et større
       hus end det, vi boede i i Ballerup. Tre år efter skiftede jeg job efter 10 år
       på Parkskolen i Ballerup til et lærerjob på Lille Værløse skole. Her var
       der et par meget aktive kolleger, der fi k mig lokket med som medlem af
       Historisk Forening i Værløse. Jeg deltog i fl ere kurser med overskriften
       ”Kend din egn”.
       Som pensionist blev jeg aktiv i foreningen, først som søndagsvagt på det
       lokale museum, Mosegaarden. Et par år efter kom jeg med i foreningens
       Arrangements-udvalg. Her har jeg nu været formand i 14 år. Jeg kom med
       i Julestue-udvalget, nu Julecafé. Er med til at få uddelt Bavnen og deltager
       i Fortællergruppen.


       For 10 år siden fl yttede min mand og jeg tilbage til Ballerup, denne gang
       til et mindre hus og mindre have. Men det var svært at sige farvel til
       Værløse efter 42 år. Derfor fortsatte jeg i foreningen her. Nu har jeg været
       alene i en del år og har derfor mere tid til at være aktiv igen. Men som
       formand for bestyrelsen bliver det nok ikke til 10 år.
   1   2   3   4   5   6   7